25 Kasım 2011 Cuma

GÜNEY KORE GEZİM

KORE GEZİMLE İLGİLİ ''WASABİYE'' YANIT :D...
Az önce bir yorum aldım yine wasabi aldı arkadaşımızdan^^
 bu sayfada;
http://dusleriminkoresi.blogspot.com/p/tugba-koredeyken.html

 Aslında bu soruları cook kez duydum bu soruyu ama hep üşendim uzun cevap vermeye şimdi merak edenler için yazıyorum^^
Evet ben Koreye gittim 7 eylül 1 ekim arası^^ 24 25 gün~~ İstanbul büyük şehir belediyesi kore kültür dernek aracılığı ile gönüllüler arıyordu 2011 gyeongju dünya kültür fuarı için... İngilizce ve korece bilen... Bunun için telde sözlü mülakat gibi bişi yaptılar korece ve ingilizce. Tabiiki içlerinden en iyileri seçildi korece yada ingilizcede. Gyeongju beledıyesı(fuarın yapıldığı) türk gönüllülerin yer sorununa el atıp kalma masraflarımızı ve yeme masraflarımızı üstlenceğini söyledi yani bizler gönüllüler için 5 yıldızlı bir otel ayarlamış orda kaldık gönüllülük süresince. Yine dernekde bizler için asiana airlines aracılığı ile indirimli biletler ayarladı~~
Yani sizlerin anladığı tarzda iş manasıyla gitmedim oraya. vizesiz turist olarak~~ Vize yok yani^^ para almadık çünkü resmi bir çalışma değildi...
Bunun dışında gönüllülük vaktine kadar yani 21 eylüle kadar ben seulde kendi imkanlarımla kaldım. Hostelde~~Hostel dediğimiz yer ucuz yollu küçük misafir evi dediğimiz yerlerdir .Korede çook meşhur turistlerin yüzde 80i oralarda kalır.Neyse.... 4- 6 yataktan olusan odalar vardır. Yani düşük bütçeli insanlar için. temiz ve konforlu ama^^ hem bir çok ülkeden insanla tanışabilirsin^^ ben bir sürü amerikan alman japon malay arkadaş edindim^^
İşte 13 gün hostelde bir gün bir ablamın evinde kaldım. Günlüğü 22 bin wondan~~ Şu an won dolarla hemen hemen aynı nerseyse 550 WON 1 TL / YADA 1 TL - 1800 WON.Kore parası olan won yani bayağı pahalı bir mahlukat anlayacağınız:D
Arkadaşımız türklere tutumunu sormuş... ve de hayallerimde ki gibi bir yer miydi??? Yazmıştım gitmeden evvel çook korkuyordum ya hayallerim suya düşer pişman olursam farklı şeylerle karşılaşırsam...
YERSİZMİŞ TASALARIM... ÇOK SEVDİMMM ÇOOOKKKK ÖYLEKİ DÖNERKEN  1 GÜN ÖNCE AĞLAMAYA BAŞLADIM TÜRKİYEYE İNDİĞİMDE HALA AĞLIYORDUM:D U çakta insanlar tuhaf tuhaf anlamadan bakıyorlardı neden ağlıyor bu kız diye:D Kore mükemmel bir ülke çok gelişmiş teknolojik olarak. ama aynı yandan doğasını tarihini mükemmel şehirde koruyor. Turistler için çok fazla ücretsiz etkinlik var. Türkiyenin 3 4 katı turistle karşılaşırsınız yolda.
Türklere nasıl davrandıklarını sorarsanız karşılaştıklarımın tanıştıklarımın %70 i  yaşlı olsun genç olsun türküm dediğimde '' aaa kardeş ülke'' diye cevap veriyorlardı^^ Çocuklar bile^^ Ve sana olan ilgileri bi kat daha artıyordu. Bazı arkadaşlar baş örtü ile ilgili sorular sormuşlar. Nasıl davrandılar kötümü iyimi yada seni yargıladılar mı filan diye... Arkadaşlar o dediğiniz muamele biz kapalılara sadece %98i müslüman olan ülkemiz Türkiyede yapılıyor...SADECE!!!! Beni el üstünde tuttular çok ama çok saygılı davrandılar. Neden diye sordular ama öğrenmek için yargılamak için değil. Hatta fuarda ilgi odağıydım başörtümle^^ ilgi buhranı geçirdim yemin ederim:D resim çekilmek için amcalar ve çocuklar özellikle sıraya giriyordu benimle^^ Ahhh o ahjussiler birde soju kokmasa :/ ne hoş olacak:/ Korede su gibi alkol içiyorlar. neyseki zararsız hepsi^^
Kore dünyanın ennnnnnn güvenli ülkelerinden bence!!! kendileride öyle diyor zaten . ben1 de 2 de hostele gittim bazen . tek bi kötü şey yaşamadım. 25 gün kaldım yaa abicim haberlerde sadece polıtık seyler vardı. Hiç mi adam karısını kesmez oğlu babasını öldürmez hiç mi hırsız yaşlı kadının parasını çalmaz vs. ne bilim:D Yok abicim!!! varsada haberlere verip pekiştirmiyorlar insanların çocukların zihninde.... Neyse velhasıl bayansanız hiç çekinmeden yalnız başınıza koreye gidebilirsiniz hiç korkunuz olmasın^^
Koreli insanlar benceeee çok yardımsever! ne zaman elimde harita saf saf etrafıma bakınsam biri gelip komikde olsa ingilizceyle nereye gideceğimi soruyordu^^ Söyleyince tarif etmiyor, takip et deyip gideceğin yere seni bırakıyorlardı^^
Bu arada kore yaşlıları aynı türkler gibi :D Mesela ben koreyi çok sevdim gitmek istemiyorum dediğimde hep aynı tepkiyi alıyordum;
''e gitme o zaman. İyi bir erkekle tanış evlen kal''
''ama  evlencek kadar iyi biri ile tnışmadım daha''
''aaaaaa ama sen çok güzelsin bak benim oğlum(torunum yeğenim şuyumun busu:) var seni onlar tanıştırayım.çok yakışıklı iyi biridir''
''gülüşmeler yanaklar kızarır''
:D:D:D:D
Yaaa hayal gibi bir 25 gündü işte benim için ^^ çok sevdim çok eğlendim mutlu oldum^^ evi hiç özlemedim:DBu yazıyı yazmayı hep istedim ama heeeppp üşendim :D sayende wasabi'cim sağol^^ umarım yardımcı olabilmişimdir. üşenmeseydim daha uzun yazardım ama işte tembelim:D mim olursa en tembel blog seçilebilirim :D kkkkk
ARALARA RESİM SERPİŞTİRDİMMM BAKINIZ DİYE^^





34 yorum:

wasabi dedi ki...

yorumuma bu kadar güzel cevap verecegini tahmin etmedim edemedim ^_^ nomu nomu kamsamnida gerçekten bekledigim cevapları aldım ve çok mutlu oldum ayrıca bu kadar kısa sürede ve bu kadar güzel bir şekilde anlatman beni çok mutlu etti tekrar çok teşekkürler :) ayrıca ekledigim fotolarda çok güzel yeni güncellemelerini bekliyorum ^_^

TUĞBA dedi ki...

esktra bılgı ıstersen her zaman sorabılırsın^^ valla gece 3 e kadar yazdım:D zaten sende vesıle oldun yazmam sarttı ayıp olurdu korecanlara:D

Volante dedi ki...

çok şanslısın ne güzel ! ben de gezmiş kadar oldum ama tabi yerinde görmek ayrı bir güzelliktir ^_^

Kibritci Kız dedi ki...

ne kadar şanslısın :) ben de kore ' ye gitmeyi çok isterim . bir gün nasip olursa eğer beraber gidelim :)

sevgiler

Adsız dedi ki...

bi insann bu kadar mı gzl anlatır yhaa :) valla ylan söylemiimm seni şuan nasıl kıskanıorumm anlatamm :) gerckten çokk sanslısıın :) ALLAH 'ım inş.tüm kore sewenlere nasip eder :)

TUĞBA dedi ki...

kızlar inşallah inşallah Rabbim bir gün sizlerede nasip eder^^
fightiinngg ^.^

Adsız dedi ki...

ya bende gitmek istiyorum senden bişeyler dinlemek ve sormak istediğim şeyler var sana ulaşabileceğim bi aders var mı ^^

Adsız dedi ki...

çok mutlu oldum senin adına bende gitmek istiyorum hemde çook. biraz sorum vardı sana ulaşmak istiyorum bi inrenet adresin yok mu ya.s.s

bekir burak dedi ki...

çok güzel bir gezi olmuş.arkadaşın dediği gibi gezmiş gibi oldum.inşallah rabbim bizede ilim için nasip eder.snin bu bloğun bir vesile olur inşllah. tskkler. devamını bekliyoruz.

TUĞBA dedi ki...

adsızcım adını yazsaydın iyidi bana burdan ulaşabilirsin^^
https://www.facebook.com/dusleriminkoresi

sevgili bekir inşallah amin diyorum dualarına çok makbule geçti^^ sizlere nasip olsun inşallah^^

Unknown dedi ki...

Çok şanslısın gerçekten bende kıskandım şimdi seni:) Güzel bir seyehat olmuş.Allah isteyen herkese nasip eder inş. Başta ben olmak üzere:)

Ben korece nasıl öğrendiğini merak ettim.Kurs falan mı aldın?

Kore paylaşımlarının devamını bekliyorum.Sevgiler..

TUĞBA dedi ki...

merhaba zeytin çekirdeği^^
ben koreceyi kendim öğrendim yeri geldi faceden internetten koreli arkadaşlarımla konuşmamadan dizilerden^^
çok haşır neşir olunca istemeden öğrendiğimi ve gayet iyi konuştuğumu farkettim^^

bu arada sizede böyle bir gezi nasip olur inşallah^^

Adsız dedi ki...

yanlış yazıya yorum yapıyorum farkındayım ama diğerini bulamadım tekrardan :D
çok güldüm ya oppayla yemek yemeniz iyi olmuş ama farklı bir deneyim olmuştur ikiniz için de :D namca çingu ha :D aigo yeppuda :D hehe :D

TUĞBA dedi ki...

namca çingu anida! sadece çingu :D heheheheh:D

Adsız dedi ki...

bu arada mail atan kişi de benim, cevaplarsanız çok memnun olurum :D

Adsız dedi ki...

ya bende gidecegim insallah da merak ettigim birkac sey var.siz incheon havaalaninda indiniz degil mi? sonra seoule metroyla mi geldiniz?birde bu hostel veya otel isinin onceden mi ayarlanmasi grkio? oncedense nasil? oraya gidince direk nasil bulacagiz uygun bir yer? siz.nasil bulduniz? herkes bulabilir mi ?

TUĞBA dedi ki...

merhaba^^ ya ben maıl almadım:/ ? nereye gonderdınız maılı?

TUĞBA dedi ki...

merhaba canım. evet inçonda indim ve ordan trne bindim metroya aktarma yaptım. daha once gideceğim hostelın metro harıtasını aktarma yapacagım ınecegım yerlerı not etmıstım . sıkıntısız buldum hamd olsun. hostelı de evet gıtmeden once rezev ettir. hostel nerde kalacaksın? benım kaldıgım yerı sana tavsıye ederım ıstersen

Adsız dedi ki...

Senın kaldıgın yer neresiydi, Seouldeydi değil mi? İnternetten nerden ayarlamak gerekiyor, sitesi felan var mı?Birde rezerv ettirdiğmiz zaman açıkta kalma ihtimalimiz yok değil mi :D Birde fiyatları konusunda bilgilendirirsen çok memmun olurum :D

Adsız dedi ki...

?

TUĞBA dedi ki...

http://www.myeongdonghostel.com/contactus.html
burası canım. ben burda kaldım daha doğrusuben bauağı hostel değiştirdim seoulde ama en son 7 gün mü ne burda kaldım on numara çok merkezi . ben bayıldım.
tabiiki gitmeden bir ay önce rezervasyon yaptır ki dolmasın. gitmeden de tekrara mail yazarsın kesınlıkle acıkta kalma ihtimalin yok kaydın yapıldıktan sonra. ben 22bin wonluk 4 kişilik odalarda kaldım. burası çok güvenliydi valla

Adsız dedi ki...

pekı başka hostellern de adresı var mı acaba nerden ulasabılırım, bırde hostelı orda rezervasyon yaptrmadan nasıl deşitrdn? teşkkr edrm blgı ıcın :D

TUĞBA dedi ki...

normalde çok önceden rezarvasyon yaptırmadan kalamıyorsun. ben şanslıydım diyelim:D birdaha olmasın dediler zaten:D başka int adres olarak bilmiyorum ama hostel bookerslar var orda aratırsan bırsuru secenek cıkar. ama bana sorarsan ben 3 farklı hostelde kaldım yer ve guvenlık ve temızlık olarak superdı. kalma baska yerde derım giden tüm türk kızlarda burda kalıyor benim arkadaşlarımda hep burda kaldılar.

Adsız dedi ki...

çok teşekkür ederm başka adres aramama gerek yok o zaman :D

TUĞBA dedi ki...

kesinlike derim^^

Adsız dedi ki...

tuğba ablaa :) benim en merak ettiğim şey aslında dizilerdeki gördüğümüz yaşamlar gerçekmi ?? mesela oppaların çok yakışıklı olması kızların çok sempatik ve tatlı olmaları ?

TUĞBA dedi ki...

canım bir yazımda bahsetmiştim ondan aslında^^

Adsız dedi ki...

evet daha yeni gördümm :) biraz hayal kırıklığına uğradım açıkçası :) ama yinede koreye gitme hayalimden vazgeçmiş değilim :))

Seyda dedi ki...

Tuğba Ablaaaa :) Gerçekten Çok Güzeldi.. Anlattıklarında, Fotoğraflarında.. Bizde Gideriz İnşalllaaaaaahh :)

TUĞBA dedi ki...

inşallah canım^^

Haruru dedi ki...

ya okurken koreye gitmiş kadar oldummm vee çok çok özendimmm..:) :) ben de ing öğretmenliği okuyorum ama öğtermenlikten başka her şeyi yapmak istiyorum özellikle koreyle ilgigli. bu gönüllü olarak gittiğiniz programla ilgili bana bir link gönderebilir misiniz ??

Beril dedi ki...

Bişeyi çok merak ettim orda nasıl yemek yedin yani et vs.. yiyebildin mi ? Sonuçta helal kesim mi değil mi bilemessin :)

Unknown dedi ki...

ABLA BIRSEY SORACAGM. YEMEKLERDE VE NAMAZ KILMAK ICIN YER ARAMAKTA ZORLANDIN MI ? VE BIZE YEMEKLER ICIN TAVSIYE VEREBILIR MISIN ?

Adsız dedi ki...

ben rojin kızılarslan allahım koreyi çok seviyorum yaa 12 yaşındayım abla lütfen banada bir öyle fotoraf gönde rbüyüdüğümde gidicem of çok seviyorum koreyiiiiiii

Yorum Gönder

WRİTE A COMMENT ! :) SÖYLE ! :)✿✿✿