30 Temmuz 2015 Perşembe

Bu sıralar...

Ahh ben ahh. Ne boş vakitlerim vardı yazar yazar dururdum, İnsan büyüdükçe hayat telaşıda artıyor. Neyse bu arada geçenlerde Ümraniyede açılan Kore markete gidip dokk aldım donmuş. Bi güzel pişirdim dokkbokkimi. Yolu düşenlere tavsiye ederim. Tamam tamam bi ara  tarif de vereceğim merak etmeyin ^_^ Bu aralar napıyorum... Warm and cozy dizisini bitirmek üzereyim bi yandan da Mask'a başladım. Çok övmüşlerdi ama şimdilik 3 bölümdeyim o kadarda heyecanlı gitmiyor nedense. Neyse bitince göreceğiz.Benim 2014-2015 favorilerim şimdilik bi kaç kesit vereyim,

Bu senenin favori şarkısı benim için;

Kim Tae Woo - Only You (너 하나만) FMV (My Lovely Girl OST ) her ne kadar diziyi o kdar tutmasamda şarkı favorim. Hatta telefon zilim ve hatta bildiniz blogumda çalan şarkı :)



Bu senenin favori dizisi benim için;
TABİİSİ HEALER !!! 
Türü romantik aksiyon gizemdi.  Başrol oğlanımız Ji Chang Wuk , ki ben ilk kez izledim bu oğlancığı , ama 100 üstünden 100 verdim. umarım yeni dizilerde bolca görürüz. Ona eşlik eden ise hepinizin çok iyi tanıdığı Sungkyungkwan scandal ve City hunter baş rol oyuncularından Park min Young. Evet bence ikisi  çok hoş bi çift olmuştu, Acaba bizim Minho oğlan kıskanmış mıdır? Hahaha bu arada noldu onlar yaa ayrılmadılar mı hala? Bilen söylesin:D Bu arada  çoğu blogda Park min young'un bu son haline ağıt yakanlar olmuş, neden ama yaa bence hala çok şeker bu kızçe. Kısacası hayla izlenemeyn varsa acele etsin ^_^ Öpüldünüz









25 Nisan 2015 Cumartesi

ALMANYA-HOLLANDA-BELÇİKA

Ne demişler?
Çok okuyan mı, Çok gezen mi
Eee ben hem çok okuyorum hem çok geziyorum ama hala bişi bilmiyorum :)
Bi kaç yılın ardından bu sefer Asya'nın tersine Avrupa Düştü yolum çokta bayılarak değil tabi malum bi Asya aşığı olarak.
Ama olsun yeni diller yeni kültürler yeni şehirler... Öğrenmek güzeldir.
Bu avrupa ziyaretimde istikamet Almanya Hollanda ve Belçikaydı.
Ama baştan söyleyeyim m Almanya ve Belçikada pek de görülmeye değer birşey yoktu bence >_<


Hollanda için aynı şeyi söyleyemem... Mükemmeldi Amsterdam. Nasip olursa tekrar eşimle gitmek istiyorum Amsterdama. Kuzeyin Venediği Amsterdam aşıklar ve örgürlükler şehri >_< Kuzeyin Venediği demişken Amsterdamda Venedikten daha çok kanal olduğunu biliyor muysunuuuuuzzz????? Kenti bir örümcek ağı gibi saran, birbiriyle bağlantılı 165 kanal Amsterdam’ın her yerine su yoluyla da ulaşabilmenizi sağlıyor.
Kanalları Tarihi havası Yüzen evleri Tekneden mahalleleri... Herşeyiyle görülmeye değer hem gecesiyle hem gündüzüyle... Sanırım Seul'den sonra aşık olduğum şehirler içinde Amsterdam. Evet en çok hayran kaldığım yüzen evlerdi, Suyun içinde evler. Çok harika değilmi?  Ve bisikletlerrr. Aman allahımmm dehsett derecede bisikletli var .810.000 kişinin yaşadığı bu şehirde 1.000.000 bisikler var. Sokaklar çok küçük yollar düz. Arabaya ne gerek var?
Yine hayrete düştüğüm birşey vardı Amsterdama gitmeden evvel bir gezi programında dinlemiştim. Hazır mısınız??? AMSTERDAM’IN BÜYÜK BÖLÜMÜ DENİZ SEVİYESİNİN ALTINDADIR. Yaaa evet -1 ler -2ler  vs... Şaşırtıcı demii ama gerçek . Bazı kesimlerde evler var deniz kenarında ama denizi göremiyor :) Aşağıda çünkü :D  Sonraaaaaa Amsterdamda 2.500den fazla bot ev var. Bildiğiniz bot ev şeklinde . istediğin yerde gezz .
Amsterdam dünyanın çok kültürlü çok dilli kentlerinden birisi , sanırım 180e yakın ülkeden millet bulunuyor.

Bu arada Amsterdam tarihi hakkında kısaca bi kaç kelime söyliyim. Bu şehir 12. yüzyılda Amstel ırmağının kıyısında bir balıkçı köyü olarak kurulmuş. Dam demek  baraj demek. Amstel kanallarının üstüne kurulan baraj şehri zamanla AMSTELDAM'DAN AMSTERDAM'a dönüşmüş.
Amsterdam isminin kısaca da hikayesi bu. Size alıntı bir fotoğraf göstereceğim hemen altta. Amsterdamın yukarıdan fotoğraflanması. Şimde neden Amsterdam anlayacaksınız ^^
İşte böyle Hayret verici bi şehir.
Hollanda için bi özlü söz var
''DÜNYAYI TANRI YARATTI, AMSTERDAMI İNSANLAR''
Neredeyse doğru diyeceğim bu doldurma şehir için. Hayretler verici bence zamanın teknolojisiyle böyle bi şehir inşaa edilebilmesi. suyun içinde kazıklar üstüne.

 Haa bu arada Amsterdamda  zamanında toprak az insan çok. Buna bi yol bulmak lazım. Ne yapmışlar biliyor musunuz ? Evler için ön cephe vergisi koymuşlar. Ne kadar büyük cephe o kadar çok vergi :) Bu yüzden evlerin ön cephelerinin çok da büyük olmadığını fark edeceksiniz.


Amsterdam’da köprü açılmış ve altından tekne geçerken insanlar sabırsızca bekliyor. Kanallardan geçen gemiler için açılan köprüler nedeniyle yaya, bisiklet, araç, tramvay, tüm trafik bir süre durur. Açılan köprüler en yaygın gecikme sebebine dönüşüverir anında  :) Baksanıza kooooca gemiii inanın hayret verici şehrin ortasında böyle yaratık vari gemilerin dolanması :D



Hollanda- Amsterdam







Dam meydanındaki Kraliyet Sarayı arkamda gördüğünüz yapı. 14.000 ahşap kazık üzerine inşaa edilmiştir. Hayretler verici... Bu şekilde tüm Amsterdamın altı kazıklarla dolu. Malum kanallarla dolu bir şehir olduğu için sulak toprağa inşaatın tutunması lazım.
Amsterdam Centraal tren istasyonu yaklaşık 6000 ahşap kazık üstüne inşaa edilmiş yine.


Hollanda pabucu ^^


Sudaki evler işte ^^

Çok beğenmediğim için canım Berlin ve Belçika hakkında yazmak istemiyor şu an :D Coming soon diyelim onlarıda :)