18 Kasım 2011 Cuma

Bulguksa tapınağı/temple

Bulguksa tapınağı/temple (Gyeongju-Kore)
Ya sormayın işte vın yok net yok yazıyorum yazıyorum bilgisayara ama sizlerle paylaşamıyorum. İnanın yazılarım resimlerim hazır ama… Neyse uzatmayayım anlarsınız siz beni, bugün ekleyeceğim yazı Bulguksa tapınağı/ Gyeongju şehri ile alakalı.
  Expoya katıldığım ilk gün İbb görevlisi ve beni expo şöförümüz bu tapınağa getirdi. Gezmeye gideceğiz sabah erken kahvaltıda ol diye sıkı sıkı tembihlediler beni. Aaaaa gezmemi!!!! Harikaaaa…  Nereyi gezeceğiz acaba? Ne giysem ki??? Filan tarzı sorular zihnimde tabi:D Ahhh dağa taşa tırmanacağımızı bir Allahın kuluda söylemezmi yaaa!!! İlk günüm ya expoda hemen geçirdim topukluları, ceketimi.. indim kahvaltıya. Önce expo alanına gittik ordan da arabaya bindik gezimize başlamak üzere. Ya kardeşim tamam kimse beni uyarmadı daaaaa… şu kadarcık aklımıda kullanamadım mı yani? Burası Gyeongju… Tarih yeşillik şehri… Gezmeye seni alışveriş merkezine götürcek halleri yok ya? Neden o Bulguksaya tırmanmak için önüne çıkan kocaaaaaa taşlık bayırı görünce böyle şaşırdın? Gyeongjudayız gyeongju Tuğba hanım!!! İşte tabanlarımın acı dolu günü böyle başladı:D
Bayırdan çıkıp girişe vardığımızda fiyatları cüzi olan (yaklaşık 2 Tl civarı)biletlerimizi alıp bize verdi tombili şöför abimiz^^ İlk kapıdan girince sağda aşağıdaki yapraklarla sarılı gölcük vardı.Bikaç resim çektim.Öyle mükemmeldiki. Tüm su yapraklarla örtülüydü.Sanki filmlerden fırlamış bir yerdeydim. Yolumuza devam ettik ve gölcüğün üzerindeki köprüden geçtiğimizde bu büyük kapıya varıyorduk.İkinci ana kapı tünel tarzı. İçinde heykelcikler var büyük. Kapıdan geçip bir süre daha yürüdükten sonra tapınağımıza varmış bulunuyoruz. Gerçekten çok büyük ama maalesef ağaçlarla kaplı olduğundan tam bir resim çekemedim. Burası yemyeşil ağaçlarla gölcüklerle dolu. İnsanın huzur bulmaması mümkün değil. Bu tapınaklardakiler işlerini biliyorlar. Öyle mükemmel bir yerki.  Tapınak tek bir binadan değil en az 8 10 binacıktan oluşuyor birbirine benzeyen.Bazıları sadece gezmelik görmelik, bazılarının içinde ise ibadet eden insanlar var.
Bu iki yapı Bulguksanın sembolu.Minik heykelciklerini yapmışlar turistler için. Ben almadım çünkü mektup arkadaşım yollamıştı geçen yıl bana. Gitmek nasipmiş işte^^ Diyeceğim o ki Gyeongjuya gelen burayı ziyaret etmemişse ayıp etmiştir velhasılı kelam:D
---------------------------------------------------------
Gyeongju was Shilla’s capital  more than 1000 years. So It is pretty important for Korea as a historical city. When I was in Gyeongju, I visited to Bulguksa temple….. Here, Bulguksa Temple  is a budhist temple that’s the biggest temple of Gyeongju. Inside of trees and gardens and waters… Bulguksa  is the kind of green paradise. When you are walking in the road of here, You are getting relax, cant think any bad idea. Just wanna listen birds sounds, watch how to fall trees leaves to road, look how blue sky !!! And getting happy to live in the world. It gave that emotions to my heart  when i was there. Yes, If you went to Gyeongju, never forget to visit there, Because Bulguksa one of important symbol of Gyeongju ! Visit and buy a cute stample of Bulguksa to put your room or to give your mom, friend as a gift^.^



2 yorum:

Adsız dedi ki...

ben hostelle ilgili bir yorum yapmıştım ama silinmiş mi acaba tekrar yapıyım mı?

TUĞBA dedi ki...

silinmiş mi? sanırım baska konuya yapmıssınızdır ben hıc sılmedım^^

Yorum Gönder

WRİTE A COMMENT ! :) SÖYLE ! :)✿✿✿